MAPY MYŚLI. SEKRET SZYBKIEGO ZDOBYWANIA WIEDZY

/
0 Comments
                Co by było jakbyś się dowiedział, że godziny spędzone na nauce, bądź zapamiętywaniu można kilkukrotnie skrócić? Okazuje się, że są sposoby zdobywania wiedzy wykraczające poza to jak kazano się nam uczyć w szkole.  Zwykle podczas nauki opieramy się na słowie pisanym. A jakby tak rozrysować  sobie wszystko i to w kolorze? Zastanów się. Gdy coś zapamiętujesz w Twoim umyśle ma to formę wyrazów czy obrazów?  Skoro są to obrazy, to dlaczego uczymy się z kartek zapisanych notatkami?



Gdy skończyłam pisać swoją pracę inżynierską i załatwiłam formalności, nagle dopadło mnie przerażenie: „Jak ja się nauczę tych wszystkich pytań w kilka dni?”. Do egzaminu jest raczej niewiele czasu. I tutaj przydała mi się cecha odziedziczona po tacie, czyli zamiłowanie do książek, a dokładniej chodzi o to, że szukałam rozwiązań w księgarni. I znalazłam książkę o tytule „Mapy myśli”.Przeczytałam ją szybko (jest króciutka) i stwierdziłam, że trzeba spróbować. Ogólna zasada polega na tym, że wiadomości rozrysowujesz na kartce trzymając się systemu, używając jak największej liczby kolorów i obrazów. Oczywiście wyrazy także występują, ale w ograniczonej formie. Zamysł polega na tym, aby zastępować wyrazy skojarzeniami i przedstawiać je za pomocą rysunku, co ułatwi nam dużo szybsze zapamiętanie (skojarzenia są kluczowe).
Mój materiał do nauki podzieliłam na część map myśli i zwykłe notatki. Tak się złożyło, że na egzaminie otrzymałam pytanie dotyczące podziału pasz (studiowałam Zootechnikę), które zapamiętywałam tym sposobem. Wyobraźcie sobie jak fajnie jest czytać obraz zapamiętany w głowie. Nie trzeba tak strasznie się skupiać nad tym co było w tych notatkach. Po prostu widzisz i czytasz.


Oczywiście im częściej używa się tej techniki tym szybciej się zapamiętuje, ponieważ tworzymy schematy i stałe znaczenia konkretnych obrazków.
Chciałbyś zdobywać wiedzę jak Da Vinci, Newton, Edison? Oni właśnie budowali swe notatki opierając się na skojarzeniach i obrazkach, więc jest to chyba dobry powód do spróbowania.

Pytanie: Co robisz, żeby szybciej zapamiętywać i uczyć się?
Jeżeli ten post przyniósł Ci jakąkolwiek wartość podziel się nim z innymi...

To również może Ci się spodobać

Brak komentarzy:




Obsługiwane przez usługę Blogger.