ZDROWSZE ZAMIENNIKI PRODUKTÓW SPOŻYWCZYCH

/
2 Comments
Staram się zdrowo odżywiać. Obecnie jest to bardzo popularne. Zauważyłam jednak, że gdy nie jem „tego” co reszta społeczeństwa mam więcej siły, lepiej się czuję, moje lepsze zdrowie jest widoczne także podczas badań lekarskich. Oczywiście przestawienie się z jedzenia wszystkiego co się zapragnie na jedzenie tego co powoduje lepsze samopoczucie trochę trwa i jakby nie było jest codziennym podejmowaniem „lepszych” decyzji. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się wykluczyć całkowicie jedzenie, które jest reklamowane. Musimy być świadomi tego, że reklamy oddziałują na naszą podświadomość i nie dać sobie wmówić, że np. impreza bez chipsów zepsuje nasze stosunki ze znajomymi. Cały sęk tkwi w tym, aby nie iść ta samą ścieżką co inni. Sami musimy o siebie zadbać, bo nikt inny tego za nas nie zrobi i nie możemy odkładać tego na później, bo do „później” możemy nie dotrwać. W związku z czym poniżej przedstawiam moje zamienniki popularnych, ”niezdrowych” produktów. Bo zamienniki to podstawa, przynajmniej na początku.

1.       CZEKOLADA Z SUROWEGO KAKAO.
Wiele osób nie wyobraża sobie życia bez czekolady. Okazuje się jednak, że nie musi być ona zawsze niezdrowa. Kakao, które nie uległo przeróbce zawiera kilkukrotnie więcej antyoksydantów niż czekolada gorzka. Więc czekolada także może oddziaływać dobrze na nasze zdrowie. Można ją kupić tu, jest tańsza niż w sklepie.



2.       FRYTKI Z MARCHEWKI I PIETRUSZKI.
Frytki z ziemniaków spokojnie można zastąpić  innymi warzywami i do tego smakują one dużo lepiej niż tradycyjne. Te z pietruszki bądź marchewki zapiekam w piekarniku z przyprawami lub smażę je na patelni (z piekarnika są lepsze). Żeby lepiej było marchewkowe są dodatkowo słodkie.

3.       LODY BANANOWE Z MASŁEM ORZECHOWYM.
Samemu można je przyrządzić są bardzo proste i smaczne. Niebawem  podzielę się przepisem.

4.       MORZE OWOCÓW .
Trudny temat: ciastka i torty. Okazuje się, że można je zastąpić owocami, ciastkami bananowo - owsianymi (i tak lepiej smakują niż ciasta) lub innymi wersjami tortów i ciastek w wersji zdrowotnej. Dodatkowy plus zamienników: nie będzie Ci się chciało spać po ich zjedzeniu, cukier diametralnie nie skoczy i koniec z ospałością. Więcej energii i więcej czasu.

Przepis >>>>


5.       CHRUPKI KUKURYDZIANE,  ORZECHY I CHRUPAKI.
Lubię czasem poczęstować się chipsami. Zwykle zdarza mi się je jeść jak czuje się gorzej (zamiast sobie pomóc czasami dorzucamy sobie więcej). Postanowiłam znaleźć zamiennik i tego produktu. Gdy mam ochotę na chipsy zwykle sięgam po orzechy, chrupki kukurydziane,  a ostatnio odkryłam w Rossmannie chrupaki. Wygląda na to, że zwykłymi chipsami zaspokajamy potrzebę chrupania, bo raczej więcej nam nie dostarczają.



PYTANIE: Znasz jakieś inne zamienniki? Jakie są Twoje ulubione produkty?Napisz poniżej.

Jeżeli ten post przyniósł Ci jakąkolwiek wartość podziel się nim z innymi...
Jeżeli ten post przyniósł Ci jakąkolwiek wartość podziel się nim z innymi...

To również może Ci się spodobać

2 komentarze:

  1. Nie widziałam chrupaków w Rossmannie, muszę się bardziej rozejrzeć, brzmi fajnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre produkty tylko w większych Rossmannach widziałam. Może w takich spróbuj. Pozdrawiam :-)

      Usuń




Obsługiwane przez usługę Blogger.